Regionsrådsvalg: Spidskandidater klar i Syddanmark

Enhedslisten fik et godt valg ved det seneste regionsrådsvalg i Syddanmark og kom ind med to mandater. Nu er holdet sat frem mod regionsrådsvalget i november.

I Syddanmark vil vi fortsætte kampen mod forringelser på bl.a. sygehusene (det, der kaldes effektiviseringer) og for at forhindre yderligere privatiseringer af kerne-velfærdsydelser - som f.eks. den katastrofale udlicitering af ambulancetjenesten til BIOS.

I november valgte Enhedslisten i Region Syddanmark følgende til de tre øverste pladser på opstillingslisten:

Vibeke Syppli Enrum, Ellerup. 68 år, lektor på UCL, medlem af Regionsrådet.

Ole Schou, Odense. 61 år, økonom ansat i Region Syddanmark.

Jakob Borgensgård, Rødding. 28 år, lærer på Rødding Højskole.

På en generalforsamling til forår vælger vi de øvrige kandidater til valget.

Ø-fremgang vil styrke kampen mod nedskæringer

Ved regionsrådsvalget i november 2013 blev Enhedslisten det femtestørste parti i Syddanmark – med 40.830 stemmer (en fremgang på 4,9 procentpoint) og var tæt på at få tre mandater.

En større repræsentation i Regionsrådet kan gøre kampen mod nedskæringer i specielt sygehusvæsenet stærkere. Og det vil kunne styrke Enhedslistens rolle som borgernes og offentlighedens vagthund over for de borgerlige partier og Socialdemokraterne, som i fællesskab har stået bag mange af forringelserne i regionen.

Fra Rød+Grøn: