Annoncer og meddelelser

Vi vil ha’ socialpolitikken tilbage

23. april kl. 19-22. Studiestræde 24, st., København.

Hvilke socialpolitiske temaer skal der satses på de første 100 dage efter valget? Bliv klogere på EU’s stigende indblanding i socialpolitikken. Hvordan får vi et opgør med den sociale blindhed over for fattigdom og ulighed?

Alle er velkomne!

Arrangør: Socialpolitisk Udvalg

Børnefamilieudvalgets stiftende generalforsamling

27. april kl. 13-15. København.

Udvalgets formål er at formidle de udfordringer, som børnefamilier står overfor, samt de ønskede politiske løsninger, som vi ser nødvendige for familiens trivsel.

Dorte Kousholt, DPU, vil holde oplæg om: "Moderne forældre" deriblandt klichéen "curlingforældre".

Der vil efterfølgende være debat, som afrundes af beslutning af en handling.

Mødet afholdes børnevenligt på indtil videre ikke bestemt skole, eller institution i Kbh. Hvor vores børn kan lege og have det sjovt, imens vi går til og fra mødet.

Ønsker du at være med, så send en mail til Emil Ulrik Andersen, på [email protected]

Skype og rejserefusion er muligt.

Udvalgte arrangementer i 2019

12.-15. juni: Folkemødet

22.-28. juli: Sommerfestival (Bavnehøj Efterskole)

9.-10. august: Sommertræf for byrødder

21.-22. september: Ungdomsfestival

5.-6. oktober: Enhedslistens årsmøde 2019

26. oktober: Enhedslistens politiske festival

9.-10. november: Faglig landskonference

Webshop i luften

Efter vi skiftede medlemssystem, har der været en periode, hvor det har været svært at bestille merchandise. Men vi har stadig de samme varer på landskontoret: Regnjakker, kaffekopper, balloner, bolsjer, røde t-shirt etc.

Nu har vi fået en splinterny og lettilgængelig webshop, hvor afdelinger, medlemmer og andre interesserede, kan bestille merchandise og materialer. Her kommer også en række helt nye varer, så der er noget at glæde sig til. Gå ind og tjek Enhedslistens nye webshop på: vores.enhedslisten.dk/enhedslistens-webshop

Europa har brug for en ny klimapolitik

Vi inviterer til lancering af vores europæiske klimaudspil og præsenterer progressive forslag til at tackle den nuværende klimakrise.
Sted: Det Grønlandske Hus, Løvstræde 6, 1152 København
Den: 24. april, kl: 12.30-14.30
Tilmelding til: [email protected]
Link til begivenhed: https://www.facebook.com/events/376603089601906/

(Ovenstående er en opdatering af annoncen: EU-politisk oplæg med Europas venstrefløj)

Politisk-økonomisk rådgiver søges

Enhedslistens folketingssekretariat søger fra 1. august en politisk-økonomisk rådgiver med et indgående kendskab til økonomi, samfundsforhold samt et eller flere af de økonomiske politikområder (skat-, finans- og erhvervspolitik).

Du vil indgå i Enhedslistens økonomi- og analysegruppe, der både arbejder med det konkrete lovarbejde, men også laver politiske udspil og analyser af samfundsøkonomiske forhold.

Arbejdsopgaverne vil primært bestå i:

• Faglig bistand og rådgivning bl.a. ved forhandlinger
  • Researchopgaver
  • Udarbejdelse af notater, faktaark og analyser på det økonomiske område
  • Udarbejdelse af politiske udspil
  • Pressearbejde – dialog og servicering af journalister
  • Samarbejde med øvrige fagsekretærer, Enhedslistens bagland og repræsentanter fra bevægelser og organisationer
  •
  • Du er økonom eller har anden relevant samfundsvidenskabelig uddannelse og har kendskab til et eller flere af de politiske områder, vi ønsker dækket.

Det er nødvendigt, at du både kan strukturere din egen arbejdsdag, kan arbejde selvstændigt og indgå i tæt samarbejde med andre politiske medarbejdere og folketingsmedlemmer.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Pia Boisen 61624761 [email protected] eller økonomisk rådgiver Jonas Kylov Gielfeldt 33375084 [email protected].

Ansøgningen skal være os i hænde senest 15. maj kl. 12 pr. e-mail til: [email protected]. Læs hele jobopslaget på org.enhedslisten.dk/job

Medlemstal

Enhedslisten havde den 4. april 9.043 medlemmer.

Fra Rød+Grøn: