Op af stolene: Mod fattigdom og EU

Enhedslistens hovedbestyrelse har på sit seneste møde planlagt to kampagner med fokus på henholdvis fattigdom og EU.

I forbindelse med begge kampagner får vi brug for aktive folk, både i kommunerne, regionerne og på gaderne.

Afbød konsekvenserne af kontanthjælpreformen

På Christiansborg har Enhedslistens folketingsmedlemmer i de seneste måneder arbejdet for at få fokus på den øgede ulighed, som følger af blandt andet kontanthjælpsreformen. Det arbejde bliver fulgt op af en fattigdomskampagne i partiet.

Allerede nu er en hjemmeside klar med ideer og guides til vores kommunalt valgte og andre, der gerne vil afbøde de værste konsekvenser af kontanthjælpsreformen. Det er nemlig muligt at komme uden om en del af dem. Derudover vil der snart være et aktivitets-kit og uddelingsmaterialer klar.

Folkebevægelsen skal i parlamentet

På sidste årsmødet besluttede Enhedslisten at bakke op om Folkebevægelsen mod EU's kandidatur til europaparlamentsvalget. I den forbindelse har Enhedslisten to kampagneopgaver: At støtte Folkebevægelsens valgkampagne og at gøre de 11 pct. af danskerne, som i øjeblikket vil vælge liste Ø, opmærksomme på, at de kan stemme på Folkebevægelsen i stedet. Spidskandidaten Rina Ronja Kari er medlem af Enhedslisten.

Enhedslistens kampagne forud for EU-valget tager udgangspunkt i visionen om et demokratisk og solidarisk Europa og i vores modstand mod finanskasino og markedet. Hiv fat i din lokalafdeling, hvis du gerne vil bidrage til kampagnen.