Minister ind i sag om Løkkes luksusrejser

Ekstra Bladet har i dag kunnet fortælle, hvordan Lars Løkke har rejst på dyre luksusrejser i sin egenskab af formand for organisationen GGGI. Enhedslisten vil nu have svar fra udviklingsminister, Christian Bach, på, om pengene er kommet fra offentlige støttekroner.

Næstformand for folketingsgruppen, Pernille Skipper, siger:

- Der er tale om rigtig mange penge, der er brugt på dyre luksusrejser, og organisationen får jo som bekendt støtte af offentlige skattekroner. Så der er ingen tvivl om, at vi har brug for en afklaring.

- Enhedslisten vil have udviklingsministeren til at undersøge, om pengene til de dyre luksusrejser kommer fra offentlige skattekroner. Udviklingsbistanden skal bruges til udvikling, ikke til luksusrejser til formanden – uanset om formanden er Lars Løkke eller en anden.

- Jeg er ærlig talt forundret og en smule forarget. Jeg begriber faktisk ikke, hvordan man kan få sig selv til at tage på så dyre rejser under dække af den gode sags tjeneste. Man kommer jo til at tænke på, om Løkkes formål reelt er at fremme grøn omstilling og udvikling, eller formålet i virkeligheden er personlig magelighed og luksus.

Lørdag, 5. oktober 2013 - 13:28

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg