Årsmødet 2019

Enhedslistens årsmøde 2019 bliver afholdt 5.-6. okt. i Hafnia-hallen i Valby, Kbh

På dagsordenen er bl.a. vedtagelsen af et globaliseringsprogram.

I 2014 vedtog Enhedslistens årsmøde et nyt principprogram. Samtidig blev det besluttet, at en række politikområder skulle uddybes med hver deres delprogram. Globaliseringsprogrammet bliver et sådant delprogram, og det er de delegerede på årsmødet 2019, der stemmer om, hvad der præcis skal stå i programmet og dermed hvad Enhedslistens globaliseringspolitik skal være.

Papirer til årsmødet

Alle papirer til årsmødet bliver offentliggjort på denne side. Efter årsmødet bliver vedtagelserne også offentliggjort her. I det tidlige forår – før valgkampene betød at årsmødet blev flyttet til efteråret – har medlemmerne indsendt forslag, som de ønsker behandlet på årsmødet. Nederst på siden kan man se årsmødehæftet, som også er på vej ud til de delegerede og suppleanter

Proces frem til årsmødet

Alle afdelinger har nu valgt delegerede, så det er nu fastlagt hvem der skal med på årsmødet. Kontakt landskontoret, hvis du er i tvivl om noget.

Frem mod årsmødet holder alle storkredse møde, hvor der bl.a. skal vælges en repræsentant til kandidatudvalget. Det er regionen der er ansvarlig for mødet.

Man kan finde resultatet af urafstemningen her

Ændringsforslag
Alle medlemmer har kunnet stille ændringsforslag til de papirer, der ligger nederstpå denne side frem til d. 23. aug.

Man kan stille ændringsforslag til dagsorden, forretningsorden og budgettet samt opstille som intern revisor frem til den 27. september. Send dem til [email protected]

Alle ændringsforslagene bliver samlet og udgivet i et hæfte, som sendes til alle årsmødedeltagere, både delegerede og suppleanter. Årsmødehæftet bliver også langt offentligt tilgængeligt som pdf her på siden. Dit navn vil derfor kunne ses offentligt.

Beretninger
Alle udvalg og faglige netværk samt hovedbestyrelsen og diverse grupper i Enhedslisten aflægger hvert år beretning. Beretningerne ligger her på siden. Hovedbestyrelsens og vedtægtsnævnets beretning er i årsmødehæftet.