Vi skal stå sammen mod ekstremisme

Politiske ordfører Johanne Schmidt-Nielsen udtaler efter angrebet på et debatarrangement på Østerbro.

- Jeg tror, vi alle er dybt påvirkede og chokerede over det, der netop er sket på Østerbro. Alt tyder på, at der er tale om et terrorangreb på et fredeligt debatarrangement. Det kan man ikke fordømme nok. Det er fuldstændigt uforståeligt og forrykt, at nogen tilsyneladende er parat til at angribe andre mennesker på grund af tegninger eller holdninger, de er uenige i. Jeg håber, at politiet hurtigt får pågrebet de eller den, der står bag.

- Det stærkeste svar på sådanne vanvittige angreb er at vise, at vi ikke lader os kue. Vi skal fortsætte med at mene, skrive og tegne præcis det, vi vil. Og vi skal stå sammen og vise, at terrorister og ekstremister ikke vil lykkes med at så splid og had i vores samfund.

Lørdag, 14. februar 2015 - 17:32