Hold velkomstmøde for nye medlemmer

Alle nye medlemmer i lokalområdet bør bydes indenfor i partiet og inviteres til velkomst. Det bedste er at ringe den nye kammerat op og høre, hvad hun/han har lyst til at bidrage med og samtidig invitere med til velkomst eller et formøde for nye før afdelingsmødet.

På det første møde i Enhedslisten skal der være tid til, at de nye præsenterer sig selv og knytter kontakter. De lokale kontaktpersoner og bestyrelser kan introducere til det lokale arbejde. Vores lokale folketings- og byrådsmedlemmer kan lægge op til debat om Enhedslistens arbejde for forandring lige nu. De nye medlemmer introduceres til, hvordan man kan være aktiv i Enhedslisten og bidrage med det, man gerne vil.

Her er link til et oplæg og manuskript der kan skæres til lokalt: https://docs.google.com/presentation/d/17Xnt1BDh0VB2RKOliVEM-ublN74iCgJK...

Sig til hvis I skal bruge oplægget i et andet format.
I er altid velkomne til at kontakte os for hjælp med at holde velkomst eller med at lave oplæg: Enhedslistens MedlemsUddannelser og organisationsteamet: [email protected]

Programmet for velkomst kan se sådan her ud - og kortes eller udfoldes mere:

* 1 time: Velkomst og præsentation af deltagerne: Hvorfor melder jeg mig ind i Enhedslisten? Hvad vil jeg gerne bidrage med? Kort opsummering om Enhedslistens værdier og rødder.

* 1 time: Enhedslisten og den politiske situation lige nu: Oplæg til debat v. lokalt folketingsmedlem og byrådsmedlem.

* Kaffepause/aftensmad og snak 30-60 minutter

* 30 minutter: Sådan kan du være med i Enhedslisten. Introduktion til lokalafdelingen og partiets demokrati v. kontaktpersoner og organisationsteam.