Postliberalisering giver dårligere service og dyrere post

Den almindelige borger har oplevet den ene forringelse efter den anden af postservicen. Nu får vi både dramatiske prisstigninger på 45 procent og nye markante serviceforringelser.

Enhedslistens postordfører, Per Clausen udtaler:

- Det er konsekvensen af, at PostDanmark er blevet en forretning og at man derfor ikke har fokus på servicen til den almindelige forbruger, men på at Post Danmark skal give overskud, siger Per Clausen.

- Enhedslisten forsøgte for en måned siden gennem en forespørgselsdebat i Folketinget at få en vedtagelse igennem, som afviste serviceforringelser og prisstigninger udover den almindelige inflation. De øvrige partier var meget positive i ord, men ønskede ikke at binde sig ved at stemme for vores forslag til vedtagelse. Det forstår jeg bedre efter at have set det nye postforlig, slutter Per Clausen.

Fredag, 28. maj 2010 - 10:39