Pia K. og udrensningerne

Af Helge Bo Jensen (MF)

Pia Kjærsgaard snakker – og snakker – og, Gud hvor er det efterhånden ved at være ensformigt at høre på. De samme gamle travere om, at danskerne – som hun åbenbart mener at have patent på! – bliver gang på gang taget til indtægt for hendes forskruede og fortænkte synspunkter om udlændingene. Og hvis en eller anden skulle formaste til at sige, at det måske nok kunne tænkes, at verden ikke er helt
så sort-hvid og at danskheden er andet og mere end rød-hvid, ja så er den forurettede reaktion fra pianisterne der straks: Pladderhumanisterne skal ikke tro, de er noget, for VI ved godt, hvad vi taler om.

Pia Kjærsgaard siger, at hun bare vil diskutere alt det, som flygtningemafiaen i årevis har lukket øjnene for. Men hvad er det, Dansk Folkeparti selv bidrager med af forslag? Ja, for præcis et år siden foreslog partiet igen en folkeafstemning om Danmark som multietnisk samfund. Skulle en afstemning
vise, at Danmark kun må være et monoetnisk, så vil Dansk Folkeparti – som det hedder i deres i pressen desværre meget oversete forslag – gennemføre aktiv tilskyndelse til at udsende personer, der gennem de seneste år har opnået opholdstilladelse eller er familiesammenført hertil, bliver udvist (jf. L 192, den 4/4 2000)

Så er det man må spørge: Hvad betyder det I PRAKSIS? Jeg kunne naturligvis ikke drømme om at tiltro Pia Kjærsgaard og hendes partifæller, at de ville gå til værks på samme måde som Milosevic’ og andre nationalister i eks-Jugoslavien har gennemført deres etniske udrensninger. Men hvad har partiet så forestillet sig? Hvem præcist er det, der skal udvises eller aktivt tilskyndes? Hvor langt tilbage i tiden, skal udtrykket de seneste år forstås? Og hvad med de mennesker, som fuldt lovligt opholder sig i Danmark og ikke ønsker at bryde med deres familie og venner – hvad har Dansk Folkeparti tænkt sig gøre med dem?

Hvorfor nu hænge sig i sådanne detaljer – der kommer jo aldrig noget flertal for forslaget? Nej, forhåbentlig ikke. Men ikke desto mindre er det vigtigt for danskerne at få at vide, hvor langt partiet rent faktisk har tænkt sig at gå for at stoppe et multietnisk samfund. For sporene fra eks-Jugoslavien skræmmer.Og går man længere tilbage, fører de til Auschwitz!

Onsdag, 11. april 2001 - 0:00