Annoncer og meddelelser

Hold magten i ørerne!

Vil du følge med i, hvad Enhedslistens hovedbestyrelse laver? Så kan du modtage bilagene fra møderne ved at skrive til [email protected].

Indsupplering i forretningsudvalget

På hovedbestyrelsesmødet den 19.-20. januar blev der afholdt indsuppleringsvalg til forretningsudvalget, da Rune Popp trak sig i slutningen 2018. Maja Albrechtsen blev valgt som nyt medlem. Forretningsudvalget består nu af Jakob Sølvhøj, Lone Degn, Maja Albrechtsen, Marianne Frederik, Michael Voss og Trine Simmel.

Forretningsudvalget mødes hver onsdag. Henvendelser til bedes sendt til [email protected] senest mandag kl. 8.00, hvis henvendelsen skal behandles på ugens møde.

Lokale generalforsamlinger i Enhedslisten

Hvidovre: 17. februar kl. 11. Værestedet, Vestre Kvartergade 5, Avedørelejren, Hvidovre.

Generalforsamling med brunch.

Nørrebro Park: 28. februar kl. 17. Gormsgade 2B.

Vi byder på en bid brød fra kl. 17-18. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den 20. februar. Forslag og tilmelding til mad sendes til Birger Thamsen: [email protected]
Se mere på: noerrebropark.enhedslisten.dk

Greve/Solrød: 5. marts kl. 19. Greve Borgerhus.

Enhedslisten København: 9. marts. 3F København, Peter Ipsens Allé 25, København NV.

Varde: 13. marts. Laboratorievej 16, Varde.

Der er fællesspisning fra kl. 18 til 19. Tilmelding til maden er ønskeligt. Kl. 19 starter generalforsamlingen for Varde-afdelingen, som også indbefatter medlemmer fra dele af Billund Kommune.

International Transform-konference: “Confronting Climate Change – Red-Green Transformation in Europe and globally”

16. marts. HK Københavns lokaler, Svend Aukens Plads 11, 2København S.

Klimaforandringerne kalder på handling. Der fokuseres på individuelle løsninger, men fælles ambitiøse politiske løsninger er nødvendige for at kunne gøre en forskel. Hvorfor indretter politikerne deres politik efter markeders krav? Hvorfor fremme privatiseringer af vores fælles goder som f.eks. energi og vand og derved miste de fælles værktøjer der skal til for at kunne styrke den røde og grønne omstilling, der er behov for i vores samfund. Denne konference vil bidrage til debatten og sætte fokus på nødvendigheden af et folkeligt pres og handling fra neden i vores samfund.

Dette er tænketanks netværket Transform!Danmarks  8. internationale konference med fokus på udviklingen af økonomiske og økologiske alternativer.

Konferencen foregår på engelsk.

Talere er bl.a.: Ashok Subron, CARES, Mauritius. Roland Kulke, Germany, transform!europe coordinator. Jens Holm, MP, Vänsterpartiet/The Left Party, Sweden. Nanna Clifforth, Denmark, NOAH – Friends of the Earth. Manuela Kropp, Die Linke, Germany, and political advisor GUE/NGL (European Parliament). Josef Baum, economist and geographer, Austria.

Tilmeld dig og læs mere om talerne og konferencen på www.transformdanmark.dk.

Deltagergebyr 100 kr.  (dækker frokost og forplejning). Bemærk at Enhedslistens afdelinger kan beslutte at betale deltagergebyr for deres medlemmer.

Arrangører: TransformDanmark - I samarbejde med “transform!europe”-netværket, samt bl.a. Enhedslisten, NOAH-Friends of the Earth, Afrika Kontakt, Solidaritet, m. fl.

Østersøkonference i Enhedslisten Region Sjælland

2. marts kl. 10.30-18.30. Ringsted Kulturhus, Søgade 3C, Ringsted.

Temaerne for konferencen er:

1. Kampen mod de ekstreme højrekræfter i Østersøregionen (Alternativ für Deutschland og andre tyske højreradikale, Sande Finner i Finland, Sverigesdemokraterne og Dansk Folkeparti etc.)

2. Fred og afspænding i Østersøregionen og Arktis - hvordan kæmper vi for en demilitariseret Østersøregion og Arktis?

3. Forholdet til Socialdemokratierne i Østersøregionen og Venstrepartiernes betingelser for at indgå i regeringskoalitioner.

Som paneldeltagere kommer: Mignon Schwenke, Landtagsmedlem for Die Linke i Mecklenburg-Vorpommern i Tyskland, 2. Næstformand i Landdagen (taler flydende dansk). Mia Haglund, Vänster Alliancen i Finland, Medlem af Byrådet i Helsingfors, Generalsekretær for Venstrefløjsgruppen i Nordisk Råd (taler svensk). Malcom Momodo Jallow, Kandidat til Riksdagen i Sverige for Vänsterpartiet. Christian Juhl, MF Enhedslisten, valgt i Sjællands Storkreds, Medlem af Nordisk Råd, Formand for Venstrefløjsgruppen i Nordisk Råd.

Alle interesserede er velkomne såvel medlemmer af Enhedslisten samt interesserede ikke-medlemmer.

Tilmelding: [email protected] (angiv navn, afdeling og kød/vegetar/veganer). Pris: 100 kr. inkl. let frokost. Mobilepay: 29823350. Bank: 6525 4026144. Tilmeldingsfrist: 24. februar. Transportgodtgørelse for medlemmer efter partiets regler. Arrangør: Enhedslisten Region Sjælland.

Udvalgte arrangementer i 2019

23.-24. februar: Ungdomsfestival

6.-7. april: Afdelingstræf (Kolding og Middelfart)

8.-10. juni: Enhedslistens årsmøde

12.-15. juni: Folkemødet

22.-28. juli: Sommerfestival (Bavnehøj Efterskole)

9.-10. august: Sommertræf for byrødder

21.-22. september: Ungdomsfestival

26. oktober: Enhedslistens politiske festival

9.-10. november: Faglig landskonference

Medlemstal

Enhedslisten havde den 31. januar 9.111 medlemmer.

Få besøg af en folketingspolitiker 8. marts eller 1. maj

Husk at være i god tid, hvis I lokalt ønsker besøg fra en folketingspolitiker 1. maj eller 8. marts. 1. maj deltager folketingsmedlemmerne meget gerne i møder i de storkredse, hvor de er opstillet. For at få en aftale i hus med et specifikt folketingsmedlem, så send en e-mail direkte til vedkommende. Du kan finde kontaktoplysninger her: enhedslisten.dk/personer. Folketingsmedlemmerne bestræber sig på at svare i løbet af en uge, men i perioder med travlhed kan det glippe. I er velkomne til at rykke for et svar, hvis der går længere tid end det. Hvis du ikke er fast bestemt på ét specifikt folketingsmedlem, så kan det være en fordel at skrive til vores hovedmail: [email protected]. Vi glæder os til at fejre forårets vigtige kampdage sammen.

Fra Rød+Grøn:

landsk[email protected]