Annoncer og meddelelser

Planlægger du at invitere et folketingsmedlem til 1. maj?

Så husk at sende invitationen til det folketingsmedlem, I gerne vil have besøg af, i god tid (gerne inden 1. marts).

Enhedslistens folketingsgruppe søger sekretariatsmedarbejder

Vi søger en kollega til en række administrative og koordinerende opgaver for folketingsgruppen. Hovedopgaverne er bogføring, betalinger og andre økonomiske opgaver. Du vil sammen med dine kolleger have ansvar for en række praktiske opgaver, samt for at sikre, at omverdenen kan komme i kontakt med os. Derudover lægger vi vægt på, at du kan engagere kolleger og aktivister ifm. afholdelse af events.

Du vil blive en del af et team, hvis helt uundværlige rolle er, at der er tjek på administrationen. På en arbejdsplads med gode og initiativrige kolleger, der brænder for det de laver, og bakker op om Danmarks sejeste folketingsmedlemmer. Læs mere på org.enhedslisten.dk/job.

Bliv klædt økonomisk på - til valgkampens diskussioner

12. januar kl. 11-16. Østergades Forsamlingshus, Østergade 33, Middelfart.

1. Økonomien i Enhedslistens 100-dagsplan

- Hvad prioriterer Enhedslisten? v. Victoria Velasquez (folketingskandidat Fyn). Hvad er vores finansiering? v. Jonas Kylov Gielfeldt (økonomiteamet i Folketingssekretariatet, PØU)

2. Hvad gør vi ved en rådden finansverden?

- Hvor farlig er en rådden finansverden? Hvornår skal Danske Bank overtages af samfundet? Hvad vil Enhedslisten med en offentlig bank? v. Nicolai Bentsen (økonomiteamet i Folketingssekretariatet) og Søren Kolstrup (PØU)

3. Finansministerens blå regnemaskine

- Hvorfor er Enhedslistens velfærdspolitik dyr? Hvorfor er højrefløjens skattelettelser billige? v. Mai Villadsen (folketingskandidat Nordsjælland) og Jonas Kylov Gielfeldt

4. Et feministisk blik på økonomi

- Hvad er kritikken af det liberalistiske økonomiske system? Hvorfor er Enhedslistens svar en demokratisk rød-grøn omstillingspolitik? v. Per Bregengaard (forfatter til: ”Er feministisk blik på økonomi”, Solidaritet. PØU)

Moderator: Margit Kjeldgaard

Tilmeld dig på mit.enhedslisten.dk/event eller [email protected] Der er rejserefusion for medlemmer og deltagerbetaling: 75 kr. for frokost m.m. efter gældende regler. Ikke medlemmer er velkommen.

Yderligere oplysninger: [email protected]

Arrangør: Enhedslistens Politisk-Økonomisk Udvalg (PØU)

Seminar om globaliseringsprogram

Enhedslisten skal vedtage et nyt delprogram om globalisering. Derfor holder vi seminarer for medlemmer, hvor der er mulighed for at diskutere udkastet med partikammerater.

Seminarerne foregår den 16. februar tre steder i landet:

• Østergades Forsamlingshus, Østergade 33, Middelfart
  • Fritidscentret, Vestergade 15, Randers
  • Enhedslistens Landskontor, Studiestræde 24, 1. sal, København.

Dagsorden:

Kl. 11-11.30: Velkomst og status på proces ved en fra arbejdsgruppen. Hvorfor er emnet relevant nu? Hvad betyder det for EL? Præsentation af delprogrammet. Præsentation af den videre proces i EL hen mod årsmødet 2019. Hvordan kan folk blive aktive?

Kl. 11.30-12.30: Gruppearbejde.

Kl. 12.30-13: Frokost.

Kl. 13-13.45: Opsamling og diskussion i plenum.

Kl. 13.45-15: Pause.

Kl. 15-15.45: Oplæg til inspiration og baggrundsviden ved Astrid Vang Hansen og Jakob Lindell Rugaard (København), Rune Popp og Vibeke Syppli Enrum (Middelfart), Anne Hegelund og Mikael Hertoft (Randers).

Kl. 15.45-16.00: Afrunding og tak for nu ved en fra skrivegruppen.

Opstartsmøde i Antiracistisk Udvalg

10. januar kl. 17-19. Studiestræde 24, 1. sal, København.

Vi vil gerne invitere alle jer, som har lyst til at være med til at lave antiracistisk politik og aktivisme, til opstartsmøde i Enhedslistens Antiracistiske udvalg. Første møde kommer til at handle om, hvordan udvalget skal skrues sammen. Der skal laves et kommissorium, som skal godkendes på et HB-møde. Hvis du gerne vil være med, kan du skrive en mail til [email protected] eller melde dig til på facebookeventet.

Træf for aktivister i den almene boligbevægelse

Den 27. januar kl. 12-16 er der koordineringsmøde for aktivister i den almene boligbevægelse. Vi skal erfaringsudveksle, få gode ideer og koordinere indsatserne rundt i landet. Så er du aktiv i din boligforening, Almen Modstand, FLYT JER SELV eller vil du gerne være med, så duk op og vær med til at give ghettoloven baghjul.

Udvalgte arrangementer i 2019

12. januar: Seminar: Bliv klædt økonomisk på til valgkampens diskussioner (Middelfart)

19. januar: Debattræning for alle kandidater (København)

19. januar: Arbejdstidskonference (København)

26. januar: Kulturfestival (København)

2.-3. februar: Koko+regionstræf (Musholm)

23.-24. februar: Ungdomsfestival

6.-7. april: Afdelingstræf (Kolding og Middelfart)

8.-10. juni: Enhedslistens årsmøde

12.-15. juni: Folkemødet

22.-28. juli: Sommerfestival (Bavnehøj Efterskole)

9.-10. august: Sommertræf for byrødder

21.-22. september: Ungdomsfestival

26. oktober: Enhedslistens politiske festival

9.-10. november: Faglig landskonference

Medlemstal

Enhedslisten havde den 13. december 9.065 medlemmer.