Enhedslistens folketingsgruppe søger presserådgiver

Da en af vores kolleger har fået nyt job, søger vi en ny presserådgiver, der brænder for politisk kommunikation.

Vil du være med til at føre Enhedslistens politik ud i livet, og vil du være en del af en arbejdsplads med 14 folketingsmedlemmer og 30 kolleger, der hver dag knokler for at trække Danmark i en rødere og grønnere retning? Så skal du søge denne stilling.

Arbejdsopgaverne

Som presserådgiver er du en del af vores presseteam på fire medarbejdere og skal:

• Rådgive vores folketingsmedlemmer mht. den daglige medieindsats
  • Deltage i teamets daglige medieovervågning og daglige pressearbejde
  • Bidrage til presse- og mediemæssig kompetenceudvikling af folketingspolitikere og sekretariatets politiske rådgivere
  • Løse andre kommunikationsopgaver som udarbejdelse af debatindlæg, udvikling af kampagner og varetagelse af Enhedslistens indsats på de sociale medier

Dine kvalifikationer

• Du har en relevant kommunikationsfaglig uddannelse eller en baggrund som journalist
  • Du har flere års erfaring med presse- og kommunikationsarbejde eller erfaring fra et nyhedsmedie
  • Du kan stå inde for Enhedslistens politik og visioner
  • Du er en hurtig og sikker skribent
  • Du er god til at sparre og kan lide at lære fra dig
  • Du er udadvendt og god til at opbygge netværk og relationer
  • Du kan navigere i en hektisk hverdag
  • Du har kendskab til arbejdet i en politisk organisation

Vi tilbyder:

Et dagligt samspil med 14 dygtige folketingsmedlemmer. En arbejdsplads med gode, sjove og initiativrige kolleger, hvor der bliver lyttet til gode ideer, og hvor man som ansat har stor frihed i sit job.

De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af en omskiftelig politisk hverdag. Derfor skal du være indstillet på at være fleksibel i situationer, hvor en ekstraindsats er nødvendig – også uden for dit sædvanlige arbejdsområde. Der kan også forekomme både aften- og weekendarbejde, og du indgår i en vagtturnus med vores pressetelefon. Du skal også være indstillet på at tage en tørn med ved mere praktiske opgaver, når behovet opstår. Til gengæld afspadseres overarbejde altid hen over året.

Stillingen er på 37 timer om ugen.

Vi har enhedsløn der pt. er 34.195 kr./måneden.  Enhedslisten har en pensionsordning, der følger CO-Industris overenskomst, hvilket betyder 8%/4%, samt en fritvalgsordning, der pt. er på 3,4%.

Det praktiske

Vi lægger vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder, at hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, bliver vedkommende altid indkaldt til en samtale.

Du skal være/blive medlem af Enhedslisten.

Hvis du har spørgsmål til jobopslaget, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Pia Boisen 61624761, [email protected], eller leder af presse & kommunikation Mads Tanghøje 61624203 [email protected].

Ansøgningen skal være os i hænde senest 1. juni 2018 kl. 12.00
pr. e-mail til: [email protected]

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i ugerne 24 og 25.