Enhedslistens folketingsgruppe søger en politisk-økonomisk rådgiver

Enhedslistens folketingssekretariat på Christiansborg søger fra 1. august 2019 en politisk-økonomisk rådgiver med et indgående kendskab til økonomi, samfundsforhold samt et eller flere af de økonomiske politikområder skat-, finans- og erhvervspolitik.

Som medarbejder vil du skulle rådgive ordførerne, som arbejder med skat-, finans- og erhvervspolitik, men også de øvrige medlemmer af Enhedslistens folketingsgruppe og kolleger, der arbejder med andre politikområder. Du indgår i Enhedslistens økonomi- og analysegruppe, der både arbejder med det konkrete lovarbejde, men også laver politiske udspil og analyser af samfundsøkonomiske forhold.

Sekretariatet

Du vil blive en del af et sekretariat med 30 medarbejdere, der yder faglig og organisatorisk bistand til Enhedslistens 14 folketingsmedlemmer. De daglige arbejdsopgaver er præget af det parlamentariske arbejde i Folketinget samt research, politikudvikling og pressearbejde.

Arbejdsopgaver

Arbejdsopgaverne vil primært bestå i:

• Faglig bistand og rådgivning bl.a. ved forhandlinger
  • Researchopgaver
  • Udarbejdelse af notater, faktaark og analyser på det økonomiske område
  • Udarbejdelse af politiske udspil
  • Pressearbejde – dialog og servicering af journalister
  • Samarbejde med øvrige fagsekretærer, Enhedslistens bagland og repræsentanter fra bevægelser og organisationer

Kvalifikationer

Du er økonom eller har anden relevant samfundsvidenskabelig uddannelse og har kendskab til et eller flere af de politiske områder, vi ønsker dækket. Du har samtidig en god indsigt i dansk politik generelt og i Enhedslistens synspunkter i særdeleshed. Du er rutineret excel-bruger og har god talforståelse. Du er hurtig til at sætte dig ind i nye sager og få overblik samtidig med, at du godt kan lide at gå i dybden, når det er påkrævet. Du har en god pen og kan forklare komplicerede sammenhænge for ikke-fagfolk. Du har flair for at finde og formidle pressehistorier i samarbejde med vores pressemedarbejdere. Du har erfaring med projektledelse.

Det er nødvendigt, at du både kan strukturere din egen arbejdsdag, kan arbejde selvstændigt og indgå i tæt samarbejde med andre politiske medarbejdere og folketingsmedlemmer. Desuden er det vigtigt, at du formår at samarbejde og inddrage viden fra repræsentanter fra bevægelser, organisationer samt Enhedslistens medlemmer i arbejdet.

Vi tilbyder:

En arbejdsplads med gode, sjove og initiativrige kolleger, hvor der bliver lyttet til gode ideer, og hvor man som ansat har stor frihed i sit job inden for rammerne af det politiske arbejde.

De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af en omskiftelig politisk hverdag, og derfor skal du være indstillet på at være fleksibel i situationer, hvor en ekstraindsats er nødvendig – også uden for dit sædvanlige arbejdsområde. Du skal også være indstillet på at tage en tørn med ved mere praktiske opgaver, når behovet opstår. Der vil også forekomme aften- og weekendarbejde. Overarbejde afspadseres altid 1:1.

Stillingen er på 37 timer om ugen.

Vi har enhedsløn der pr. 1. april 2019 er 34.923 kr./måneden.  Enhedslisten har en pensionsordning der følger CO- Industris overenskomst, hvilket betyder 8%/4%, samt en fritvalgsordning, der pt. er på 4 %.

Vi lægger vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder, at hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, bliver vedkommende altid indkaldt til en samtale.

Du skal være/blive medlem af Enhedslisten.

Hvis du har spørgsmål til jobopslaget er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Pia Boisen 61624761 [email protected] eller økonomisk rådgiver Jonas Kylov Gielfeldt 33375084 [email protected]

Ansøgningen skal være os i hænde senest d. 15. maj kl. 12.
pr. e-mail til: [email protected]

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 24 og 25.