Enhedslisten søger en politisk rådgiver på natur, miljø og landbrug

Enhedslisten søger en politisk rådgiver med stor indsigt i natur, miljø og landbrug, samt erfaring med politisk kommunikation.

Der er behov for en grundlæggende omstilling af vores samfund og madproduktion, når vi skal imødegå klimakrisen og biodiversitetskrisen. Det grønne område er endelig kommet i vælten, men der er brug for visionære og socialt retfærdige løsninger. Her spiller Enhedslisten en vigtig rolle.

Så, brænder du for natur, biodiversitet og en grundlæggende bæredygtig omstilling af landbruget. Og, har du lyst til at være med til at skabe politisk forandring og udbrede Enhedslistens politik, så er dette job måske noget for dig.

Arbejdsopgaverne

Arbejdsopgaverne vil primært bestå i:

• - Faglig bistand og rådgivning af folketingsmedlemmer ift. natur, miljø, landbrug, biodiversitet og klima m.v.
  • - Pressearbejde og kommunikation af Enhedslistens politik, både via udspil og reaktioner på aktuelle dagsordener.
  • - Understøttelse af det parlamentariske arbejde indenfor Folketingets Miljø- og Fødevareudvalg og understøttelse i forhandlinger på området.
  • - Researchopgaver og politikudvikling.

- Samarbejde, kontakt og politikudvikling med grønne organisationer, landbrugsorganisationer og miljø- og klimabevægelse, samt Enhedslistens organisation.

Dine kvalifikationer

Du har kendskab til de grønne områder, særligt natur, landbrug og miljø, samt erfaring med kommunikation og kampagne. Du har politisk forståelse, kan hurtigt finde den rette tilgang for Enhedslisten, og har en god pen, der kan føre politik ud i verden. Du har indsigt i Enhedslistens politik og organisation. Du er hurtigt til at sætte dig ind i nye sager og få overblik, samtidig med at du godt kan lide at gå i dybden. Du kan strukturere din egen arbejdsdag og arbejde selvstændigt, samtidig med, at du kan indgå i tæt samarbejde med andre medarbejdere, folketingsmedlemmer og Enhedslistens organisation.

Arbejdspladsen

Du vil blive en del af et sekretariat med 29 medarbejdere, der yder faglig politisk og organisatorisk bistand til Enhedslistens 13 folketingsmedlemmer. De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af det parlamentariske arbejde i folketinget, samt af udadvendt kommunikations- og kampagnearbejde. Du vil blive en del af vores grønne team som, ud over natur, landbrug og miljø, også beskæftiger sig med klima, energi, cirkulær økonomi, trafik, boliger og meget mere.

Vi tilbyder

En arbejdsplads med engagerede kolleger, der brænder for det, de laver. En arbejdsplads hvor der bliver lyttet til gode ideer, og hvor man som ansat har stor frihed i sit job inden for rammerne af de politiske prioriteringer.

De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af en omskiftelig politisk hverdag, og derfor skal du være indstillet på at være fleksibel i situationer, hvor en ekstraindsats er nødvendig – også uden for dit sædvanlige arbejdsområde. Du skal også være indstillet på at tage en tørn med ved mere praktiske opgaver, når behovet opstår. Der vil også forekomme aften- og weekendarbejde. Overarbejde afspadseres altid 1:1.

Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse 1. september eller hurtigst derefter. Vores enhedsløn er pt. 35.593,26 kr. pr. md. for 37 timer pr. uge. Enhedslisten har en pensionsordning, der følger CO-Industris overenskomst, hvilket pt. betyder 8%/4%. Dertil kommer en frivalgsordning på 5 %. Det forudsættes, at du ved ansættelsen er eller bliver medlem af Enhedslisten.

Der lægges i ansættelsespolitikken vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder at, hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, skal vedkommende indkaldes til en samtale.

Hvis du har spørgsmål til jobopslaget er du velkommen til at kontakte Anne Rehder (personaleleder), [email protected], 6162 4274, Søren Egge Rasmussen (energiordfører, fødevareordfører, fiskeriordfører, dyrevelfærdsordfører, landbrugsordfører), [email protected], 6162 4543, Mai Villadsen (miljø- og naturordfører, klimaordfører), [email protected], 6162 4415, Kasper Bjerring (tillidsrepræsentant), [email protected], 6162 5089.

Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag d. 7. august 2020 klokken 12.00 pr. e-mail til [email protected]