Enhedslisten søger en politisk rådgiver på børne-, ungdoms- og uddannelsesområdet, der har erfaring med politisk kommunikation, og som vil være med til at skabe politisk forandring og udbrede Enhedslistens politik.

Uddannelsespolitik er helt central for Enhedslisten. For uddannelse er vejen til et mere lige samfund med bedre livsbetingelser for alle unge. Som politisk rådgiver skal du være med til at styrke og synliggøre vores børne-, ungdoms- og uddannelsespolitik.

Arbejdsopgaverne

• Arbejdsopgaverne vil primært bestå i:
  • - Faglig bistand og rådgivning af folketingsmedlemmer ift. børneområdet, grundskolerne, ungdomsuddannelser, videregående uddannelser, efteruddannelse og forskning.
  • - Pressearbejde.
  • - Kommunikation af Enhedslistens politik, både via udspil og reaktioner på aktuelle dagsordener.
  • - Understøttelse af det parlamentariske arbejde indenfor Folketingets Børne- og Undervisningsudvalg, samt Uddannelses- og Forskningsudvalg.
  • - Researchopgaver og udarbejdelse af politiske udspil.
  • - Samarbejde, kontakt og politikudvikling med faglige organisationer, elev- og studenterbevægelse, forældrebevægelse, Enhedslistens organisation m.v.

Dine kvalifikationer

Du har kendskab til børne-, ungdoms- og uddannelsesområdet, samt erfaring med kommunikation og kampagne. Du har politisk forståelse, kan hurtigt finde den rette tilgang for Enhedslisten, og har en god pen, der kan føre politik ud i verden. Du har indsigt i Enhedslistens politik og organisation. Du er hurtigt til at sætte dig ind i nye sager og få overblik, samtidig med at du godt kan lide at gå i dybden, når det er påkrævet. Du kan strukturere din egen arbejdsdag og arbejde selvstændigt, samtidig med at du kan indgå i tæt samarbejde med andre medarbejdere, folketingsmedlemmer og Enhedslistens organisation.

Arbejdspladsen

Du vil blive en del af et sekretariat med 29 medarbejdere, der yder faglig politisk og organisatorisk bistand til Enhedslistens 13 folketingsmedlemmer. De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af det parlamentariske arbejde i folketinget, samt af udadvendt kommunikations- og kampagnearbejde.

Vi tilbyder

En arbejdsplads med engagerede kolleger, der brænder for det, de laver. En arbejdsplads hvor der bliver lyttet til gode ideer, og hvor man som ansat har stor frihed i sit job inden for rammerne af de politiske prioriteringer.

De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af en omskiftelig politisk hverdag, og derfor skal du være indstillet på at være fleksibel i situationer, hvor en ekstraindsats er nødvendig – også uden for dit sædvanlige arbejdsområde. Du skal også være indstillet på at tage en tørn med ved mere praktiske opgaver, når behovet opstår. Der vil også forekomme aften- og weekendarbejde. Overarbejde afspadseres altid 1:1.

Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse 15. august eller 1. september. Vores enhedsløn er pt. 35.593,26 kr. pr. md. for 37 timer pr. uge. Enhedslisten har en pensionsordning, der følger CO-Industris overenskomst, hvilket pt. betyder 8%/4%. Dertil kommer en frivalgsordning på 5 % Det forudsættes, at du ved ansættelsen er eller bliver medlem af Enhedslisten.

Der lægges i ansættelsespolitikken vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder at, hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, skal vedkommende indkaldes til en samtale.

Hvis du har spørgsmål til jobopslaget er du velkommen til at kontakte personaleleder Anne Rehder, [email protected], 6162 4274, børne- og undervisningsordfører Jakob Sølvhøj, [email protected], 6162 4539, uddannelses- og forskningsordfører Mai Villadsen, [email protected], 6162 4415 eller tillidsrepræsentant Kasper Bjerring, [email protected], 6162 5089.

Ansøgningen skal være os i hænde senest torsdag d. 18. juni 2020 klokken 12.00 pr. e-mail til: [email protected]