Enhedslisten Christiansborg søger kampagnerådgiver med skarpt blik for digitale kampagner

Enhedslisten på Christiansborg søger kampagnerådgiver, der vil være med til at skabe opbakning til politisk forandring, og som kan oversætte Enhedslistens politiske prioriteter til kampagner på alle platforme, især sociale medier.

Arbejdsopgaver

Som kampagnerådgiver skal du tage initiativ til, planlægge og sikre udførelsen af kampagner på alle platforme med udgangspunkt i Enhedslistens politiske dagsordener. Du kommer til at arbejde tæt sammen med presse- og kommunikationsteamet, hvor du er placeret, samt resten af organisationen. Derudover vil du også stå for at udvikle vores brug af digitale kanaler generelt samt dagligt at producere materialer til samme.

Arbejdsopgaverne kort:

- Udvikle kampagnekoncepter

- Være projektleder på kampagner

- Producere indhold til sociale medier og hjemmeside

- Være med til at udvikle Enhedslistens digitale kommunikation – strategisk og i praksis

- Rådgive Enhedslistens folketingsmedlemmer om digital kommunikation.

Dine kvalifikationer

Du har stor erfaring med kampagnearbejde, sociale medier og gerne også annoncering. Du kan både drive kampagner på et mere overordnet strategisk niveau og producere konkrete materialer såsom opslag og nyhedsbreve, som afspejler målsætningerne i kampagnerne. Du har indsigt i Enhedslistens politik og organisation, og du kan strukturere din egen arbejdsdag og arbejde meget selvstændigt, samtidig med at du kan indgå i tæt samarbejde med andre medarbejdere, folketingsmedlemmer og andre dele af Enhedslistens organisation.

Arbejdspladsen

Du vil blive en del af et sekretariat med 29 medarbejdere, der yder faglig og organisatorisk bistand til Enhedslistens 13 folketingsmedlemmer. De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af det parlamentariske arbejde i folketinget samt af udadvendt pressearbejde i forhold til at kommunikere Enhedslistens politik udadtil.

Vi tilbyder

En arbejdsplads med engagerede kolleger, der brænder for det, de laver. En arbejdsplads hvor der bliver lyttet til gode ideer, og hvor man som ansat har stor frihed i sit job inden for rammerne af de politiske prioriteringer.

De daglige arbejdsopgaver er i høj grad præget af en omskiftelig politisk hverdag, og derfor skal du være indstillet på at være fleksibel i situationer, hvor en ekstraindsats er nødvendig – også uden for dit sædvanlige arbejdsområde. Du skal også være indstillet på at tage en tørn med ved mere praktiske opgaver, når behovet opstår. Der vil også forekomme aften- og weekendarbejde. Overarbejde afspadseres altid 1:1.

Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse 1. august. Vores enhedsløn er pt. 35.593,26 kr. pr. md. for 37 timer pr. uge. Enhedslisten har en pensionsordning der følger CO-Industris overenskomst, hvilket pt. betyder 8%/4%. Dertil kommer en frivalgsordning på 5 %

Det forudsættes, at du ved ansættelsen er eller bliver medlem af Enhedslisten.

Der lægges i ansættelsespolitikken vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder at, hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, skal vedkommende indkaldes til en samtale.

Hvis du har spørgsmål til jobopslaget er du velkommen til at kontakte leder af presse og kommunikation, Mads Tanghøje, 6162 4203, sekretariatsleder Pia Boisen 6162 4761 [email protected] eller tillidsrepræsentant Kasper Bjerring 6162 5089 [email protected].

Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag den 12. juni 2020 klokken 12.00 pr. e-mail til: [email protected]