VKO er væltet – Enhedslisten tredoblet

Det var en historisk valgaften i går. Ti års katastrofekurs med VKO i spidsen blev bremset, og en rød regering er nu i færd med at blive dannet – med Danmarks første kvindelige statsminister i spidsen.

En rød regering bliver samtidig afhængig af det stærkeste Enhedslisten nogensinde: 12 mandater, 6,7 % og 236.982 stemmer opnåede vi - fantastisk!

Den største tak skal gå til alle jer, der med stort og småt har støttet Enhedslisten og sikret os det bedste valg nogensinde. Vi vil knokle og gøre alt for at leve op til jeres forventninger. Men vi kan ikke gøre det uden jer. Kampen for et retfærdigt og anstændigt Danmark skal ikke kun føres i Folketinget, men også ude på arbejdspladserne, uddannelsesstederne og i hverdagen - og alle skal være med. I går vandt vi valget. Fra i dag skal vi i gang med at sikre Danmark en ny, solidarisk politik.

Fredag, 16. september 2011 - 9:52

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg