Stem på Folkebevægelsen mod EU

Vi håber, at du vil stemme sammen med os søndag - sæt dit kryds ved Folkebevægelsen mod EU.

Enhedslisten stiller ikke selv op til EU-parlamentsvalget, men har et tæt samarbejde med Folkebevægelsen mod EU. Spidskandidaten Rina Ronja Kari er medlem af Enhedslisten, og vi har flere andre dygtige folk på listen.

Tre gode grunde til at sætte kryds ved liste N:

• Folkebevægelsen bekæmper EU's fejlslagne krisepolitik
    EU's krisepolitik har medført, at 26 millioner europæere står uden arbejde - og endnu flere er blevet fattige. De har betalt for den krise, der blev udløst af banker og spekulanter. Det er usolidarisk politik og en trussel mod det velfærdssamfund, vi har opbygget gennem generationer. En stemme på Folkebevægelsen er en stemme imod EU's nedskæringspolitik, social dumping og velfærdsforringelser.

• EU skal ikke bestemme alt
    EU's regler forhindrer os desværre i at gøre mange fornuftige ting. Vi bliver tvunget til at skære og spare i kommunerne i stedet for at investere. Vi bliver forhindret i at bekæmpe social dumping, fordi EU sætter fri bevægelighed og markedskræfter højere end faglige rettigheder. Og vi bliver forhindret i at forbyde farlige kemikalier i fx solcreme til børn, tandpasta eller kosmetik. Folkebevægelsen arbejder for, at vi skal have kunne gå foran med bedre regler end EU's til at beskytte mennesker og miljø.

• Folkebevægelsen er vagthund i EU
    Folkebevægelsen arbejder for mere demokrati og åbenhed. Ofte er det Folkebevægelsen, der har afsløret rod i EU's budgetter og stillet krav om åbenhed og større kontrol med lobbyister. Senest har Rina Ronja Kari fået vedtaget to nye krav til kommissionen, der skal undersøge svindel med EU-støttemidler til udflytning af arbejdspladser.

Folkebevægelsen sidder desuden i den venstreorienterede gruppe i EU-parlamentet og stemmer solidarisk og grønt.

Vi håber, at du vil stemme sammen med os - sæt kryds ved liste N!

- Læs mere om Enhedslistens kandidater på Folkebevægelsens liste eller besøg Folkebevægelsens egen hjemmeside.
- Husk også at stemme nej til patentdomstolen.

Lørdag, 24. maj 2014 - 14:08