Sommergruppemøde og finanslovsforslag

[img_assist|nid=8145|title=|desc=|link=none|align=left|width=264|height=138]
Den borgerlige revolution skal stoppes.

Velfærden skal være for alle og ikke kun for de rige. Der skal 100.000 flere ansatte i den offentlige sektor, og de fattigste i Danmark skal ikke blive glemt og klemt.

Enhedslisten har onsdag d. 15. august på partiets sommergruppemøde, fremlagt finanslovsforslag.

Enhedslisten er klar til at tage værdikampen op. Sundhed til alle, flere boliger og flere hænder i den offentlige sektor. Med i finanslovsforslaget er der desuden 11 mia. kroner til lønforhøjelser for de lavest lønnede grupper i det offentlige. Finanslovsforslaget er vedhæftet i bunden.

Finansordfører Frank Aaen, udtaler:

• - Danskerne begår en stor fejl, hvis de tror at Folketingets partier er enige om mere velfærd. Der er brug for en værdikamp, så de forskelligheder der er, kan komme frem i lyset. VK regeringens egentlige projekt er et decideret opgør med velfærdssamfundet som vi kender det, hvor velfærd er for alle og ikke bare fattighjælp.
  • - Hvis man vil vide hvad der foregår skal man se på regeringens resultater frem for at høre på hvad de siger. Et meget godt eksempel på at deres politik fører til mere ulighed og mindre velfærd er opblomstringen af privat hospitaler. VK regeringen dræner vores offentlige sundhedssystem til gavn for de rigeste og dem der har en sundhedsforsikring.
  • - Enhedslisten ønsker, at bevare og udvikle den fælles velfærd. Derfor har vi fundet 11 mia. kroner til lønforhøjelser til de lavest lønnede i den offentlige sektor. Det er ikke kun plejepersonalet der skal have en bedre løn, det skal pædagogmedhjælpere, dagplejere, portører, rengøringsassistenter og politifolk også.
  • - Det er afgørende for fremtidens velfærd at vi kan tiltrække og holde på de ansatte. Der skal mere end lønforhøjelser til. Vi har fremlagt en plan for, hvordan vi skaffer 100.000 flere ansatte til den offentlige sektor.
  • - På punkt for punkt foreslår vi et opgør med den borgerlige politik: VKO-delete.

Sommergruppemøde fortsætter torsdag d. 16. august.

Onsdag, 15. august 2007 - 9:26

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg