Regeringens ”grøn vækst” betyder kæmpestore svinefabrikker og fri spekulation i dansk landbrugsjord

- Det står nu klart, at regeringen vil åbne op for kæmpestore svinefabrikker og fri adgang for kapitalfonde og andre spekulanter til at opkøbe dansk landbrugsjord. Det vil Enhedslisten under ingen omstændigheder være med til. Derfor forlod vi i dag forhandlingerne med regeringen om "grøn vækst, udtaler Per Clausen, fødevare- og miljøordfører for Enhedslisten.

- Hertil kommer, at regeringen ikke har nogen vilje til at gennemføre de nødvendige initiativer for at sikre natur og miljø eller satse på en økologisk omstilling af dansk landbrug. Reelt sagde regeringen i dag nej til en udvikling. Der kunne sikre et miljømæssigt og samfundsøkonomisk bæredygtigt landbrug, fortsætter Per Clausen.

- Enhedslisten vil nu sammen med de øvrige oppositionspartier udarbejde et alternativt bud på en sammenhængende landbrugs-, natur- og miljøpolitik, som vi vil fremlægge i starten af efteråret, slutter Per Clausen.

Yderligere kommentarer:

Per Clausen