Om EU-debat og Folkebevægelsen

I anledning af Folkebevægelsens 40 års jubilæum bevilliger Hovedbestyrelsen en gave på kr. 25.000,-

HB konstaterer, at der ikke har været ført en diskussion i Enhedslistens HB, FU eller folketingsgruppe om en selvstændig Enhedsliste-opstilling ved næste valg til EU-parlamentet, ligesom der ikke er vedtaget planer om en sådan diskussion eller opstilling.

HB opfordrer det nyvalgte HB til at gennemføre en grundig og velforberedt diskussion og derefter fremlægge forslag på årsmødet i 2013 med henblik på at sikre at Enhedslisten kan intensivere sin aktivitet og indsats i.f.t EU-politikken - og bidrage til at styrke den brede EU-modstand i tæt samarbejde med Folkebevægelsen mod EU.

Vedtaget på Enhedslistens hovedbestyrelsesmøde d. 21. april 2012

Torsdag, 10. maj 2012 - 14:24

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg