Lad handling følge ord, Thorning

Statsministeren lagde vægt på fællesskab og solidaritet, men virkeligheden er desværre den, at uligheden og utrygheden er vokset blandt danskerne.

Sådan lyder det fra gruppeformand Stine Brix om statsministerens nytårstale:

- Det var en tale med vigtige budskaber om solidaritet og om, at vi skal passe på vores velfærdssamfund og vores fællesskab. Det er jeg helt enig i. Men jeg synes desværre, at regeringen i alt for mange tilfælde selv har svigtet de værdier.

- Når statsministeren fx siger, at vi på trods af krisen har bevaret solidariteten i samfundet, så tror jeg, det er et billede, der er svært at genkende for mange danskere, ikke mindst de familier som er blevet ramt af dagpengereformen.

- Helle Thorning lægger i sin tale vægt på, at vi fordeler velstanden i Danmark. Men også her er der en modsætning til virkeligheden, hvor vi jo desværre har set, at regeringens politik har øget den økonomiske ulighed i samfundet.

- Jeg håber, at de værdier om fællesskab og solidaritet, som statsministeren fremhæver i sin tale, vil blive fulgt op af konkret handling. Så vi i det kommende år kan begynde at genopbygge velfærden og genopbygge trygheden og tilliden til, at fællesskabet er der for os, når vi for brug for det – hvis man bliver syg, mister arbejdet, eller når man når den alder, hvor man ikke længere kan klare det hele selv.

Torsdag, 1. januar 2015 - 13:04

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg