Flere penge til ny natur

Enhedslisten støtter regeringens forslage om at sikre mere sammenhængende natur og bedre beskyttelse af naturen.

Sådan lyder meldingen, efter regeringen har offentliggjort sin såkaldte Naturplan.

Miljøordfører Per Clausen siger:

- Vi har ventet alt for længe på denne plan, men det er godt, at den komme nu – og den indeholder mange gode elementer.

- Vi mener dog, at der er afsat for få penge til området, så vi vil i finanslovsforhandlingerne forsøge at få afsat flere penge til at sikre større biodiversitet i naturen. Det kan blandt andet ske ved at omlægge landbrugsproduktionen, så at den kommer i bedre balance med naturen, og ved at etablere større zoner for at beskytte grundvandet.

- Vi ser på baggrund af regeringens udspil frem til, at efterårets politiske arbejde – efter mange års svigt af dette område – kommer til at stå i naturens tegn.

Mandag, 27. oktober 2014 - 15:36