Enhedslistens finanslovsforslag 2008

Enhedslistens finanslovsforslag for 2008 tager værdikampen op. Vi stiller forslag, der gør markant op med regeringens linje, og viser et socialt og bæredygtigt alternativ.

Grundstenen i forslaget er en solid styrkelse af den offentlige sektor. Velfærden skal være for alle og ikke kun for de rige. Der skal 100.000 flere ansatte og bedre lønninger i den offentlige sektor. Sundhed til alle, flere boliger og fokus på de fattigste i Danmark.  Vi skal sikre, at der sker en udvidelser af demokratiet, åbenheden, ytringsfriheden og den fælles offentlighed. Endelig skal der satses på et ambitiøst og nødvendigt klimaprogram, og vi skal i offensiven for en mere retfærdig globalisering

Læs Finanslovsforslaget i den vedhæftede fil

Onsdag, 22. august 2007 - 0:00

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg