Enhedslisten opfordrer til politiker-boykot af OL

Enhedslistens idrætsordfører Per Clausen udtaler:

-         På baggrund af den øgede undertrykkelse i Kina op til OL, mener jeg det vil være direkte upassende, hvis en række danske folketingspolitikere deltager i Ol i Beijing. Derfor har jeg afvist en invitation fra Team Danmark om at deltage som deres gæst og jeg opfordrer de andre partiers idrætspolitiske ordførere til at gøre det samme, udtaler Per Clausen, idrætspolitisk ordfører for Enhedslisten.

-         Vi kunne naturligvis benytte anledningen til at rejse vores kritik overfor den kinesiske regering under et ophold i Beijing. Reelt vil mulighederne for dette være små og vi kommer i stedet til at legitimere den kinesiske regerings massive undertrykkelse af menneskerettighederne, slutter Per Clausen

Torsdag, 7. februar 2008 - 14:35