Enhedslisten foreslår revision af lov om medicinkort

Enhedslisten foreslår revision af lov om medicinkort.

- Jeg mener, at vi bør tage Etisk Råds kraftige kritik af det Fælles Medicinkort, hvor alle informationer om borgerens medicinforbrug gemmes, alvorligt og overveje, hvordan vi kan styrke borgernes retssikkerhed og ejendomsret til informationer om, hvilken medicin de indtager, udtaler Per Clausen, sundhedsordfører for Enhedslisten.

- Der er desværre ingen tvivl om, at hensynet til effektivitet har sejret over hensynet til den enkelte borgers rettigheder i denne sag, fortsætter Per Clausen.

- Enhedslisten vil derfor foreslå, at vi gennemgår loven endnu engang med henblik på at undersøge, om vi kan begrænse det antal personer, der har adgang til de oplysninger, der er registreret om borgernes medicinforbrug, og om vi kan styrke borgernes rettigheder og informationen om disse rettigheder, slutter Per Clausen.

Torsdag, 11. november 2010 - 16:40

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg