EL ser positivt på forhandlinger om Statsforvaltningen

Gruppeformand Per Clausen udtaler:

- Det er positivt, at regeringen fastholder Statsforvaltningen som en selvstændig enhed, sikrer en fortsat betjening af borgerne over hele landet og fastholder en spredning af arbejdspladserne. Ændringerne vil kunne sikre større retssikkerhed og ensartethed i behandlingen af borgerne. Vi går derfor ind i forhandlingerne om ændringerne af Statsforvaltningen med en positiv grundholdning.

- Regeringens udspil indeholder flere fornuftige forenklinger – særligt positivt er det, at man fremover skal kunne blive skilt uden en forudgående separation. De nuværende regler på dette område er udtryk for et helt urimeligt formynderi.

- I forhandlingerne vil vi sikre os, at de foreslåede forenklinger ikke har uhensigtsmæssige konsekvenser for borgerne, og vi vil også gennemgå de foreslåede gebyrforhøjelser kritisk. Jeg vil ikke udelukke, at vi bliver nødt til at skaffe flere penge til Statsforvaltningen for at sikre kortere sagsbehandlingstider og bedre service samt undgå urimelige gebyrer.

Torsdag, 25. oktober 2012 - 15:16