Diverse vedtagelser

Om partiskat
HB pålægges at udarbejde og fremlægge et forslag til fælles bestemmelser om partiskat for KB-medlemmer mv. til årsmødet i 2007. Forslaget forudsættes stillet som et forslag til vedtægtsændring og bør omfatte mulighed for kompensation for frikøb/nedsat arbejdstid o.a. De nye fælles regler bør træde i kraft fra næste kommunalvalg/regionsvalg.

Om fuldtidsstillinger
Det tilstræbes at alle stillinger i Enhedslisten er fuldtidsstillinger.

Om sundhedspolitik
I perioden frem til årsmødet 2007 gennemfører Enhedslisten en sundhedspolitisk programdebat med inddragelse af Enhedslistens lokalafdelinger, udvalg, kommunalbestyrelsesmedlemmer, regionale fora, Hovedbestyrelsen og folketingsgruppen med henblik på vedtagelse af et nyt sundhedspolitisk princip- og handlingsprogram.

Hovedbestyrelsen nedsætter snarest en programgruppe af Enhedslistens kompetente og interesserede medlemmer, som sammen med HB står for at gennemføre og koordinere den sundhedspolitiske debat.

Vinteren 2006/2007 gennemføres et sundhedspolitisk seminar i lighed med det, der blev afholdt marts/april 2006, hvor der udarbejdes forslag til et sundhedspolitisk program til fremsættelse til årsmødet 2007.

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg