Corydon er arrogant

Finansminister Bjarne Corydon udviser utrolig arrogance over for truende lærerkonflikt, mener gruppeformand Per Clausen.

- Det er utroligt, at Bjarne Corydon og KL afviser alle forslag fra Danmarks Lærerforening til, hvordan vi kan undgå en storkonflikt, som vil få alvorlige konsekvenser for store dele af den danske befolkning. Forældre og børn tages som gidsler af KL og regeringen, der synes at være helt afvisende over for at gå på kompromis for at finde en løsning på konflikten, udtaler Per Clausen..

- Afvisningen af at inddrage internationale eksperter i forsøget på at finde en løsning er bare endnu et eksempel på, at regeringen og KL i denne sag entydigt går efter at diktere arbejdsforholdene for skolelærerne og på den måde få finansieret en folkeskolereform, fortsætter Per Clausen.

- Bjarne Corydons arrogante optræden i denne sag gør, at regeringen har pådraget sig et stort medansvar for den konflikt, der truer. Derfor burde regeringen også bakke op om alle forsøg på at finde en forhandlingsløsning. Desværre tyder intet på, at Bjarne Corydon er i stand til at ændre kurs i denne sag. Konsekvenserne er alvorlige for det danske samfund, men også for regeringen, som dag for dag taber opbakning i den danske befolkning, slutter Per Clausen.

Lørdag, 30. marts 2013 - 13:45