Vil du i praktik hos Enhedslisten i EU-parlamentet

Enhedslisten har netop fået en plads i EU-parlamentet. Derfor har vi over efteråret startet vores kontor i Bruxelles. Vi er et ungt sekretariat med tre ansatte og en MEP'er i Bruxelles og samt en ansat i Danmark.

En stor del af arbejdet omhandler politisk arbejde for MEP Nikolaj Villumsen, der sidder i udvalgene EMPL (arbejdsmarked og sociale anliggender) og ENVI (miljø, fødevaresikkerhed og klima), samt at være med til at løfte en bred vifte af politiske sager, som omhandler EU i forhold til Danmark, Europa og verden. Du vil i løbet af praktikforløbet få mulighed for at stifte bred bekendtskab med alle facetter af det parlamentariske arbejde i EU-parlamentet og mulighed for at fordybe dig i et særligt område efter interesse.

Vi har alle en god portion pionerånd og er friske på at løfte i flok, når tingene går stærkt - det tænker vi også, at du er. Du forstår at tænke politisk, men behøver ikke at have en stor forhåndsviden om EU, men du skal være indstillet på at lære nyt, at hjælpe os med at se tingene fra nye vinkler og at tage fat på store og små opgaver sammen med os andre.

Du er under uddannelse og kan se dig selv inden for en eller flere af disse områder:

• Arbejdsmarkedspolitik og lønmodtageres vilkår
  • Miljø, klima, natur og forbrugersikkerhed
  • Presse og kreativ politisk kommunikation, fx idéudvikling eller mini-kampagner til SoMe

Måske har du en baggrund i fx fagbevægelse, elev- og studenterbevægelsen, grønne bevægelser, menneskerettigheds- eller udviklings-NGO’er. Du kan også have en helt anden viden eller andre kompetencer, som du tænker kunne være interessante at bringe i spil. I så fald vil vi også meget gerne høre om det.

Du skal have sympati med Enhedslistens holdninger.

Du får praktikvejledning i hele din praktikperiode. Vi hjælper dig med kontakt til udlejer af værelse i praktikanthuse i Bruxelles.

Under praktikperioden får du et beløb svarende til SU (ca. 6100 kr.), samt en erkendtlighed på 3000 kr, i alt ca. 9100 kr.

Hvis du er interesseret, så send din ansøgning (max en side) til [email protected] samt CV. Deadline for ansøgninger er 25. oktober kl. 10. Samtaler vil blive afholdt i uge 44 (enten i København eller over Skype). Vi forestiller os, at du starter mandag den 3. februar 2020 og løber et halvt år frem, tilpasset dine studier og kontorets rytme. Hvis du har spørgsmål, så kontakt Frederik Kronborg  på tlf.  +45 6162 5592 eller mail [email protected]

Vi glæder os til at høre fra dig!

/Enhedslistens sekretariat i Bruxelles

Lørdag, 28. september 2019 - 11:36