En ny socialdemokrat

Efter Pernille Rosenkrantz-Theils indmeldelse hos Socialdemokraterne udtaler Enhedslistens gruppeformand Line Barfod:

- Det er meget overraskende for mig, at Pernille er blevet socialdemokrat. Hun tager et stort skridt mod højre - og bevægelsen sker meget hurtigt.

- Der er et klart behov for at rykke Socialdemokraterne mod venstre. Men det gør man bedst ved at styrke Enhedslisten, så der efter næste valg findes en stærk venstrefløj, der kan trække en socialdemokratisk regering mod venstre.

- Jeg undrer mig over, at hun vælger socialdemokraterne i en tid hvor der på grund af finanskrise og økonomisk nedtur, er stor interesse for Enhedslistens synspunkter, og et klart behov for klare venstreorienterede idéer og løsninger

- Personligt kan jeg da også godt undre mig over at Pernille først melder sig ud af Enhedslisten, fordi hun ikke mente, at partiet var progressivt nok på udlændingepolitikken, og derefter melder sig ind i et parti, der i de seneste år har lagt sig tæt op ad regeringen og DFs udlændingepolitik. Det hænger ikke rigtigt sammen. Også på fordelingspolitikken ligger socialdemokraterne med Helle Thorning i spidsen langt fra de holdninger Pernille en gang stod for.

Torsdag, 4. december 2008 - 12:01

Nyheder fra kommuner, regioner og udvalg