DF og regeringen skaber utryghed hos pensionisterne

Enhedslisten er tilfredse med at Dansk Folkeparti har bøjet sig for presset, og fået udskudt aftalen om nedskæringer på pensionisternes boligydelse. Men det er kun en halv sejr, mener ældreordfører Finn Sørensen, da DF og regeringen ikke har pillet angrebet på pensionisternes økonomi af bordet, men blot udskudt det til næste år. Det skaber stor utryghed hos landets pensionister, som ikke ved om de er købt eller solgt. Finn Sørensen siger:

• - Det er selvfølgelig en sejr for ældresagen og alle andre, som har kæmpet imod Dansk Folkeparti og regeringens overgreb mod de danske pensionister. Men det er jo desværre kun en foreløbig sejr for alle os, som har kæmpet mod nedskæringerne. For Thuelsen Dahl har jo med denne aftale bundet sig til at skære på pensionisterne. Nu skal det bare ske til foråret i stedet for her og nu, hvor han er kommet under voldsomt pres. For de penge de henter på pensionisterne, har de jo allerede brugt på at sænke prisen på de dyreste biler, og uddele store skattelettelser til de rigeste boligejerne.
  •
  • - Vi frygter hvad konsekvenserne vil være, når Dansk Folkeparti sætter sig ved forhandlingsbordet til foråret. Her i første omgang løb de jo fra deres løfte om ikke at skære i pensionisternes ydelser. Og det er jo ikke fordi DF vil trække nedskæringerne af boligydelserne tilbage. Aftalen er bare udskudt. Og det er jo med til at skabe en stor utryghed hos landets pensionisterne, som ikke ved om de er købt eller solgt.
  •
  • - Vi opfordrer ældresagen, andre interesseorganisationer og den øvrige opposition til at fortsætte presset på Dansk Folkeparti. Det var løftebrud i første omgang, og det er jo stadig et gedigent løftebrud, nu hvor Dansk Folkeparti har forpligtet sig til at stjæle milliarder fra pensionisterne til foråret. Det eneste ordentlige overfor landets pensionister, som nu frygter for deres økonomi, er at Dansk Folkeparti og regeringen tager ældre-nedskæringerne helt af bordet.

Tirsdag, 15. december 2015 - 18:05