Dansk Folkeparti i dobbelt løftebrud

Johanne Schmidt-Nielsen angriber DF's formand Kristian Thulesen Dahl for dobbelt løftebrud.

Det sker efter indgåelsen af aftalen om nedskæringer på SU og kontanthjælp, hvor Dansk Folkeparti har et stort forklaringsproblem.

-Thulesen Dahl kunne helt bremse nedskæringerne, idet DF modsat Enhedslisten er med i begge forlig. Men de stod ikke fast på, hvad de havde lovet. Det er et kæmpesvigt fra Dansk Folkeparti, som de bittesmå indrømmelser, de har fået, langt fra godtgør.

Slingrekurs om SU

- Først sagde Thulesen Dahl, at DF slet ikke ville medvirke til at skære i SU'en. Så ville man gerne skære, hvis pengene gik til bedre velfærd. Og nu har Dansk Folkeparti så indgået en aftale, hvor dårligere vilkår for studerende og arbejdsløse skal finansiere billigere bajere og gaver til boligejerne. Det er et dobbelt løftebrud, som ikke skal gå i glemmebogen, siger Johanne Schmidt-Nielsen.

- Thulesen Dahl bruger megen tid på at kritisere regeringen, men når regeringen mangler stemmer til at forringe vilkårene for dem, der har mindst, så leverer han mandaterne til dem.

Dansk Folkeparti manipulerer

Johanne Schmidt-Nielsen kritiserer også Dansk Folkeparti for at forsøge at manipulere med danskerne, når de har krævet vækstplanen opdelt i to.

- Det er jo det rene humbug, når DF forsøger at få det til at se ud som om, de ikke har ansvar for nedskæringer på velfærden, fordi de kun deltager i den ene halvdel af aftalen, siger hun.

- Når Dansk Folkeparti hjælper regeringen med at betale for den ene del af vækstpakken ved at stjæle fra studerende og arbejdsløse, så kan regeringen jo bare bruge penge fra et lavere offentligt forbrug til at lette selskabsskatten. Det tror jeg godt, at befolkningen kan gennemskue.

Torsdag, 18. april 2013 - 20:07