Enhedslisten stiller til kommunalvalget i Vejen

Enhedslisten fik i foråret en lokalafdeling, som dækker Vejen Kommune. Ved de seneste valg har det ikke været muligt at stemme på liste Ø til kommunalvalget. Det bliver dog anderledes, når der er kommunalvalg november næste år.

Enhedslisten har på et medlemsmøde d. 22. november valgt de øverste 4 kandidater på opstillingslisten. Der er valgt følgende:

1. Jakob Løvstrøm Borgensgård, Rødding, (28 år), Højskolelærer

2. Carina Keisen Bruhn, Vejen, (38 år), Frisør

3. Maya Ryom, Vejen, (38 år), Specialskolelærer

4. Mads Hahn, Drustrup, (19 år), SUF, konsulent

På en generalforsamling til foråret vælges de øvrige kandidater til byrådet. Enhedslisten vil i byrådet kæmpe for bedre forhold for byens udsatte borgere. Derudover vil Enhedslisten arbejde for udvikling fremfor afvikling af kommunes landdistrikter. Det seneste halve år har Enhedslisten i Vejen bla. i samarbejde med udvalget for skole og børn arbejdet med fordelingen af IT-midler i folkeskolerne, således at skolerne i Vejen kommune ikke længere kan opkræve brugerbetaling på området. Skole og børn vil forsat være et fokusområde.

”Vi glæder os til at arbejde for at Vejen kommune får en mere social og grøn profil. Når vi ikke tidligere har været stillet op er det svært at vurdere chancerne for at komme i byrådet, men vi mærker en bred opbakning til vores synspunkter”- siger spidskandidat Jakob Borgensgård.

Fra venstre: Mads Hahn, Maya Ryom, Carina Keisen Bruhn og Jakob Løvstrøm Borgensgård

Mandag, 28. november 2016 - 12:26