Bevar retsforbeholdet

Den 3. december skal vi til folkeafstemning  om at afskaffe Danmarks retsforbehold over for EU. Enhedslisten anbefaler et nej til flytte magten endnu længere væk fra befolkningen - en magt, som vi ikke kan tage tilbage, når vi først har afgivet den.

Uden retsforbeholdet vil EU få magt over vigtige dele af retspolitikken, og flere beslutninger vil blive truffet endnu længere væk fra den danske befolkning. Regler for skilsmisser, strafniveauer, forældremyndighed, politi og meget mere vil fremover blive bestemt i EU.  Enhedslisten anbefaler et nej til flytte magten endnu længere væk fra befolkningen - en magt, som vi ikke kan tage tilbage, når vi først har afgivet den.

Læs mere på vores temaside.

Mandag, 5. oktober 2015 - 17:17