Husker du...

I valgkampen er der masser af løfter, udspil og visioner fra politikere og partier. Men vi partier skal ikke bare bedømmes på, hvad vi siger i valgkampen. Vi skal også bedømmes på, hvad vi har gjort de sidste fire år, når vi skulle stemme ja eller nej i Folketingssalen.

Enhedslisten har samlet et overblik over en række store sager i den forgangne regeringsperiode, hvor vi havde en vigtig stemme i debatten. Salget af DONG, regeringsindgrebet over for folkeskolelærerne og fremdriftsreformen er blot nogle af eksemplerne. Se listen og bedøm selv, om du er enig med Enhedslisten.

Oplysningerne er et udtræk fra Folketingets dokumentarkiv. Opgørelsen viser de enkelte partiers stemmeafgivelse ved den afsluttende behandling af de nævnte forslag. I de tilfælde hvor enkelte partimedlemmer har stemt anderledes end partigruppen, er dette ikke angivet.

Kilde: Folketinget.dk

BilagStørrelse