Er Blatter korrupt?

Efter gårdsdagens anholdelse af en del af ledelsen i FIFA, står man tilbage med ubesvarede spørgsmål.

Hvor mange af FIFAs folk står med viden om korruption ved tildelingen af fodbold VM til Rusland og Qatar?

Idrætsordfører Jørgen Arbo-Bæhr siger:

- Jeg synes, at vi som politikere i samarbejde med DBU skal stille spørgsmålstegn ved beslutningen i FIFA. Vi ved jo, at blandt andet arbejdsforholdene for immigrant arbejdere, som opbygger idrætsarenaer i Qatar er værre end slavelignende. I forbindelse med den aktuelle korruptionsanklage skal vi arbejde for at flytte fodbold VM ud af Qatar.

- Jeg mener, at vi skal have 100 % åbenhed om FIFAs beslutninger og ikke mindst, hvad har Sepp Blatter ved i forbindelse med tildelingen af fodbold VM til Rusland og Qatar.

- Som en del af vores idrætsaftale har vi nedsat en arbejdsgruppe om international idrætspolitik. Derfor vil jeg bede om en hurtig rapport fra denne arbejdsgruppe om korruption i FIFA.

Torsdag, 28. maj 2015 - 9:46